Saturday, April 13, 2013

Joke vraagt het aan .... Tim Jensen

Joke De Coninck gaat naar het plein dat haar naam draagt en vraagt het aan Tim Jensen, uitbater en Barista van Viggo’s Coffeebar.

1. Hoe werd je gebeten door de koffie-bug?
Na een reisje naar Italie raakte ik, terug in Belgie, erg teleurgesteld van
cappuccino’s met slagroom …

2. Wat maakt barista zijn zo’n topjob?
De smile op het gezicht van de klant na het drinken van een lekkere kop koffie,
door mij gezet.

3. Voor wie zou jij wel eens een koffie willen maken?
Internationale artiesten waar ik vroeger voor werkte.

4. Wat was de beste koffiebar die je reeds bezocht? (world wide)
Normo, Antwerpen. Maar er zijn er nog veel die ik moet ontdekken denk ik.

5. Heb je een favoriete koffie-zetwijze?
Definitely V60!

6. Wat was de beste kop koffie die je OOIT hebt gedronken?
Een dubbele ristretto van Rwanda Huye Mountain, Drop coffee, Zweden.

7. Wat is voor jou de ultieme latte-art-uitdaging?
Een draak.

9. Welke ‘koffie-creatie’ weiger je te maken?
Een Lungo, elke koffie op basis van deca en een cappuccino met slagroom.

10. Wat is je tweede passie na koffie?
Film.

12. Wat mist Antwerpen nog op vlak van koffie?
Een koffiemuseum, met de uitleg van koffieboon tot kopje koffie en
workshops.

No comments: