Thursday, April 18, 2013

Joke vraagt het aan ..... Simon Boone



Joke vraagt het aan… Simon Boone die met zijn toepasselijke achternaam
en zijn 14 jaren barista-ervaring werkt bij Caffenation, en sinds kort ook
vrolijk twitter onder de naam @simonboone77.
Waarom Simon deze week?
Omdat volgende week alle aandacht gaat naar 2 van zijn pupillen, die vechten voor de titel van 's lands beste Barista, vind ik dat Barista Trainer
Simon deze week ook wel wat aandacht en appreciatie verdient.

1. Hoe werd je gebeten door de koffie-bug?
In 1999 in Australie, Sidney, Bondi Beach.

2. Wat maakt barista zijn zo’n topjob?
Werken met een supermooi product en interactie met schoon volk.
Fantastisch.

3. Voor wie zou jij wel eens een koffie willen maken?
Voor iedereen.

5. Heb je een favoriete koffie-zetwijze?
Elke wijze is goed. zeker met de juiste ‘Boon’ ;)

6. Wat was de beste kop koffie die je OOIT hebt gedronken?
Toen ik 6 jaar oud was dronk ik bij mijn bomma filterkoffie van
D.E.Masterblenders met veel suiker. Onvergetelijk.

7. Wat is voor jou de ultieme latte-art-uitdaging?
Een wedstrijd tegen latte-art-champ Peter Hernou.

9. Welke ‘koffie-creatie’ weiger je te maken?
Ik probeer niets te weigeren: iedereen drinkt koffie op zijn/haar manier. Over
smaak valt niet te twisten.

10. Wat is je tweede passie na koffie?
Nog meer koffie!! En mooie mensen.

12. Wat mist Antwerpen nog op vlak van koffie?
Een koffiebar die al om 7u open gaat.

No comments: