Sunday, July 12, 2009

(Tra)Bocca Coffee (Dutch)


Ik ontmoette Menno van Trabocca opnieuw in Keulen.
Ongelooflijk hoe deze koffiekenner de hele aardbol afstruint op zoek naar de meest exotische en verrassende koffiebonen.
Eerder had we al een tonnetje zeer goede Yirgacheffe bij hun gekocht, en mijn appreciatie voor het bedrijf groeide alleen maar na mijn bezoek aan hun offices in Addis Abeba Ethiopië.

In Keulen kregen we enkele stalen mee gebrand door Bocca Coffee. Een aanverwant bedrijf te Amsterdam dat koffie brandt.

Hun Costa Rica-Papua New Guinea melange heb ik nog niet kunnen proeven. Wel de 'Gusto Blend', waarmee Schat Nederlands kampioen werd. Zeer stevige mengeling met een volle en goed uitgebalanceerde smaak. Prima. Wel een klein vraagteken bij de Cappuccino capaciteiten van deze blend. Sander?

Het meest tot mijn verbeelding was opnieuw de specialiteit van Trabocca : Ethiopië. Een Natural Sidamo (3) die het fantastisch doet op alle verschillende brouwwijzes. Via de Aero Press kreeg ik een krachtige fruitbom, rins, met veel diepte en een super cleane nasmaak waar ik geen genoeg van kan krijgen.

Opvallend ook dat de brandgraad mooi in de lijn ligt van hoe wij bij Caffenation werken.

Nog veel succes in de toekomst Menno en Tewis en hopelijk tot snel.

No comments: