Wednesday, March 27, 2013

Joke vraagt het aan .... Alex Bos



Joke vraagt het aan … Alex Bos.
Na bergen ervaring vorige week, nu een ‘rookie’ Barista, vanaf 1 juni te Caffenation achter ipv voor de bar te bewonderen.

1. Hoe werd je gebeten door de koffie-bug?
Nog niet zo heel lang geleden door Rob; hij kwam langs
Farine(waar ik werk) om wat meer uit te leggen over koffie.

2. Wat maakt barista zijn zo’n topjob?
De mogelijkheid mensen gelukkig te maken door je passie, EN er is altijd
ruimte voor ‘improvement’, elke koffie blijft een uitdaging.

3. Voor wie zou jij wel eens een koffie willen maken?
Ryan Gosling…

4. Wat was de beste koffiebar die je reeds bezocht? (worldwide)
Ik ben nog maar net begonnen met goeie koffie te ontdekken, dus ik heb nog
heel wat koffiebars te bezoeken voordat ik hierop kan antwoorden!

5. Heb je een favoriete koffie-zetwijze?
Simpele espresso’s of pour over drip met mijn Grindripper handmolen.

6. Wat was de beste kop koffie die je OOIT hebt gedronken?
Tot hiertoe; de flat white bij Caffenation en de dubbele ristretto van Jens bij
Normo.

7. Wat is voor jou de ultieme latte-art-uitdaging?
Een zwaantje.

8. Bestaat er een ideale koffie-soundtrack?
Dat wordt bij mij eerder bepaald door de sfeer en het gezelschap.

9. Welke ‘koffie-creatie’ weiger je te maken?
Latte of cappuccino op basis van een soort van lungo ipv een espresso. (foute
verhoudingen dus)

10. Wat is je tweede passie na koffie?
Koken.

11. Heb je een koffie-ambitie?
Op een constante manier lekkere (en mooie) cappuccino’s kunnen maken.
En ik wil ook graag koffie leren branden.

12. Wat mist Antwerpen nog op vlak van koffie?
Antwerpen staat duidelijk nog achter t.o.v. andere wereldsteden op vlak van
koffie. Hier moeten nog veel mensen leren wat goede koffie is!

No comments: